11 במאי 2010

התמונה שגרמה לצלם להתאבד!!!!!! קשה לצפייה

Ads By SEKINDO

התמונה שלאחרה הצלם התאבד

תמונה זו צולמה ב-1994 בעת הרעב הגדול בסודן על-ידי קווין קארטר.

בתמונה ילדה קטנה מוכת רעב מנסה לזחול בשארית כוחותיה לעבר מחנה אוכל של האו"ם, שנמצא במרחק קילומטר. עיט צופה בה, מחכה בסבלנות.


קארטר נתקל בילדה שעה שהסתובב באזור. בעוד הוא מסדר את חצובת המצלמה כדי לצלם אותה, עיט נחת לידה. בשקט, כדי לא להפריע לעיט, הוא מיקם עצמו בזווית הטובה ביותר לצילום, וחיכה כעשרים דקות בתקווה שהעיט יפרוש כנפיו. לבסוף צילם את התמונה, גירש את הציפור, וצפה בילדה הקטנה שעה שחידשה את מאבקה לקום ולזחול.


אחר-כך, כך סיפר, התיישב מתחת לעץ, הדליק סיגריה, דיבר עם אלוהים ובכה.


לא ידוע מה עלה בגורל הילדה.






הצילום היכה בהלם וזיעזע את העולם, וזיכה את קארטר בפרס פוליצר.

Ads By SEKINDO

12 תגובות:

  1. יגנב!!!!!! תתחיל להשקיע בבלוגים מקוריים משלך! תבוא לקבוצה שלי יש שם כבר 75 אלףףףףף

    השבמחק
  2. מה הווא חשב לעצמו שהוא צילם את הנשר הזה במקום לעזוור לילדה ?!

    השבמחק
  3. התמונה רק מראה כמה צלמים יכולים להיות חסרי לב, הבכי של הבחור אחר כך לא נותן כלום, למה אחרי התמונה הוא לא הביא לה אוכל או לקח אותה למחנה של האו"ם?

    השבמחק
  4. אשכרהה במקום לעזור הוא מסתכל ואחר כך נזכר לבכותתת..ואני לא רוצה להיות רעה אבל זה לא בדיוק עזר לילדה שהוא התאבד...

    השבמחק
  5. זה רק מראה לנו איזה חרא של אנשים יש בעול מרוכזים בעבודה המסריחה שלהם במקום לעזור לאנשים פשוט בושה !!!!!!

    השבמחק
  6. ****בעולם

    השבמחק
  7. איך הוא יכל לספר שהוא ישב מתחת לעץ ובכה אם הוא התאבד מיד אחר כך?

    השבמחק
  8. הצלם איש רע הוא יכל לקחת אותה ולתת לה לאכול הוא מגעיל אותי ברמות ועד אחרי זה שהוא ידע שהוא יכל לגרום לזה שלא יכרה לה משהו (היא בטח נפטרה) הוא בוכה בושה פשוט בושה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    השבמחק
  9. זה מה שמקצוע העיתונאות עושה לבני האדם: ימכרו את הנשמה שלהם בשביל תמונה טובה או סקופ ולעיתים קרובות גם ישקרו...

    השבמחק
  10. O: אין לי מילים...

    השבמחק
  11. יעל המתוקה והפצצה31 במאי 2010 בשעה 8:23

    שלום,שמי יעל אני בת 12 אני בלונדינית הרבה אנשים מנסים להתחיל איתי אבל החלטתי שאני רוצה מישהו מהפייסבוק או איי סי
    עם יש פה מישהו כוסון וגבוהה עם זין גדול שיגיב..
    תגיבו לי ואני יצור איתכם קשר מתוקים שלי!!

    השבמחק
  12. קווין קרטר צילם עוד צילומים של סודנים מורעבים - הוא היה חבר בארגון שמטרתו הייתה לחשוף לעולם את זוועות האפרטהייד. התמונה הזאת בייחוד הביאה לתודעת העולם את המצב שם - מה שגרם ליותר תרומות והתערבויות של מדינות אחרות כך שלא בטוח שמעשה הצילום היה כ"כ רע כמו שאפשר לחשוב.
    בנוסף, מה שקרה זה שלמרכז ההאכלה של האו"ם הגיעו ההורים הסודנים במטרה לקחת אוכל ולחזור להאכיל את בניהם ובנותיהם - (כנראה כמו במקרה של הילדה - יש מצב טוב שאימה הייתה בדרכה להאכיל אותה).

    קווין התאבד בסוף כי הוא הגיע למצב כלכלי גרוע ותוך כדי גם הזוועות שהוא ראה רדפו אותו (כך הוא כתב במכתב ההתאבדות שלו...)

    השבמחק